Ερευνητική δραστηριότητα

Πλατφόρμα εκπαίδευσης Erudire

Πατήστε εδώ για να μεταβείτε στην σελίδα


SIMPLE Project

FIFTH NEWSLETTER
Sustainability paths, business models and impact measurement methodologies that consider the specific features of SMEs capitalising on good business practices at national, European and international level. This is SIMPLE, an innovative Erasmus+ Project that aims also to identify the relevant skills necessary to establish such a transformation path inside SME.

Final Event in Venice
On the 18th and the 19th of May, the Partnership will meet in Mestre (Venice), ISRE’s headquarters, where the final event of the SIMPLE project will be held.
In this occasion, all the partners will meet to discuss and present the final steps and successful outputs and result of the project.
The project, leaded by ISRE, involves the participation of CCIB, CPU, PIMEC, KAUZI, PANTEION, PRISM.
Do you want to know more about SIMPLE Project?
Visit our website: www.thesimpleproject.eu


August 2021 data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators”

Το υψηλής ποιότητας και διεθνούς απήχησης επιστημονικό έργο του Τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤΟΠΑ) του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και ο αντίκτυπος της έρευνας και των δημοσιεύσεων των μελών ΔΕΠ του αντικατοπτρίζεται στη συμπερίληψη ενός καθηγητή του ΤΟΠΑ μεταξύ των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως. Την εν λόγω κατάταξη δημοσίευσε τον περασμένο μήνα ομάδα ερευνητών και καθηγητών του εκδοτικού οίκου Elsevier BV και του Stanford University των ΗΠΑ.
Με βάση τον αντίκτυπο του δημοσιευμένου έργου για το 2020, στην κατάταξη συγκαταλέγεται ο Αναπληρωτής Καθηγητής Σταύρος Ντεγιαννάκης του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών:

• Αναπληρωτής Καθηγητής Σταύρος Ντεγιαννάκης, Τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ποσοτικές Μέθοδοι με Έμφαση στη Στατιστική, 254η θέση το 2020, από 10.777 επιστήμονες στο Επιστημονικό πεδίο Οικονομικά και Χρηματοοικονομική.

Στην κατάταξη (είναι διαθέσιμη εδώ) συμπεριλαμβάνονται οι 100.000 κορυφαίοι ερευνητές στον κόσμο σε 22 επιστημονικά πεδία και σε 176 υπο-πεδία, καθώς και το 2% των κορυφαίων ερευνητών εκάστου επιστημονικού πεδίου για το έτος 2020. Στην κατάταξη λαμβάνεται υπόψη μια σειρά παραμέτρων, όπως ο αριθμός των πρωτότυπων επιστημονικών εργασιών, η απήχηση και ο αντίκτυπος των εργασιών στην επιστημονική κοινότητα, οι ετεροαναφορές που έχουν λάβει σύμφωνα με τη βάση δεδομένων SCOPUS, κ.ά.


Αυδίκος Βασίλειος

1. Consortium Coordinator, Marie Curie-ITN Exploring the impacts of collaborative workspaces in rural and peripheral areas in the EU 2021-2024, EC. https://coral-itn.eu/

2. Principal Investigator, The co-production of urban space: the case of co- working spaces in a transnational case study approach (Greece, UK and Germany), ELIDEK, 2020-2023. https://urbancoworkgr.wordpress.com/

3. Principal Investigator, Evaluation of the European Capital of Culture Eleusis 2021, 2020-2022.

4. Principal Investigator, Creative@Hubs, Interreg Greece-Italy, 2020-2022.

5. Επιστημονικός Υπεύθυνος στο έργο “Συνεργατικοί χώροι: η δράση τους, η συμβολή τους στην αστική ανάπτυξη και ο ρόλος τους στο κοινωνικοοικονομικό σύνολο”, το οποίο χρηματοδοτείται από τη “2η Προκήρυξη Υποτροφιών ΕΛΙΔΕΚ για Υποψήφιους Διδάκτορες-ΕΛΙΔΕΚ”, Υποψ. διδάκτορας: Ελένη Κωστοπούλου.

6. Επιστημονικός Υπεύθυνος στο έργο “CIVITAS – Συμμετοχή των Πολιτών στις Στρατηγικές Ολοκληρωμένης Χωρικής Ανάπτυξης”, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ – Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων ερευνητών/ ερευνητριών – Β Κύκλος, Μεταδιδάκτορας: Ειρήνη Ηλιοπούλου.

7. Επιστημονικός Υπεύθυνος στο έργο CORAL 2021-2024 (CORAL – ITN Exploring the impacts of collaborative workspaces in rural and peripheral areas in the EU) στο πλαίσιο του Horizon 2020 και της δράσης «Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) Innovative Training Networks (ITN)», το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με προϋπολογισμό 3,8 εκ ευρώ και διάρκεια τεσσάρων χρόνων.


Μπίθας Κωνσταντίνος

1. LIFE CONOPS (LIFE12 ENV/GR/000466) Development & demonstration of management plans against the climate change enhanced invasive mosquitoes in S. Europe, 2013-2018, www.conops.gr.

2. Επιστημονικός συντονιστής στο Ευρωπαϊκό Έργο: LIFE CLIMATREE (LIFE14 CCM/GR/000635) A novel approach for accounting & monitoring carbon sequestration of tree crops and their potential as carbon sink areas, 2015-2019, www.lifeclimatree.eu.

3. Επιστημονικός υπεύθυνος στο Ευρωπαϊκό Έργο: LIFE DEBAG (LIFE14 GIE/GR/001127) Integrated information and awareness campaign for the reduction of plastic bags in the marine environment, 2015-2019, http://www.lifedebag.eu/?lang=en.


Ψυχάρης Ιωάννης

1. Επιστημονικός Υπεύθυνος «Γεωγραφικές διαστάσεις της εισοδηματικής ανισότητας στην Ελλάδα», Ερευνητικό έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΛΙΔΕΚ, «1η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛΙΔΕΚ για την ενίσχυση των μελών ΔΕΠ και Ερευνητών/τριών και την προμήθεια ερευνητικού εξοπλισμού μεγάλης αξίας», Έναρξη έργου Φεβρουάριος 2020, διάρκεια 28 μήνες, Μέλη ερευνητικής ομάδας: Βασίλης Τσέλιος, Αν. Καθηγητής, Αναστασία Πανώρη, Μεταδιδάκτορας, Παναγιώτης Πανταζής Υπ. Διδάκτορας και δύο ακόμη θέσεις υποψήφιου διδάκτορα και μεταδιδάκτορα με προκήρυξη, http://www.geoinc.gr/

2. Επιστημονικός Υπεύθυνος «Κρατικές Επιχορηγήσεις και Δημοσιονομική Αυτονομία των ΟΤΑ α΄ Βαθμού στην Ελλάδα», Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ΕΔΒΜ-34: ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ, ΕΣΠΑ, Έναρξη έργου 16/4/2018 – 15/02/2020 με παράταση 7 μήνες, Μέλη ερευνητικής ομάδας: Μαρία Ζώη, μεταδιδάκτορας, Σταυρούλα Ηλιοπούλου, μεταδιδάκτορας, Παναγιώτης Πανταζής, Υποψήφιος Διδάκτορας

3. Επιστημονικός Υπεύθυνος «Οικονομικοί κύκλοι, περιφερειακές ανισότητες και περιφερειακή πολιτική», το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ΕΔΒΜ-34: ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ, ΕΣΠΑ, Έναρξη έργου 21/2/2020-20/06/2021, Μέλη ερευνητικής ομάδας: Αναστασία Πανώρη, μεταδιδάκτορας, Δημήτρης Αθανασόπουλος, Υποψήφιος Διδάκτορας.

4. Επιστημονικός Υπεύθυνος «Τόπος εγκατάστασης και συγκέντρωση βιομηχανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα: μια εφαρμογή της μεθόδου σημειακής ανάλυσης προτύπων με τη χρήση μικρο-γεωγραφικών δεδομένων», Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, Έναρξη υποτροφίας Δεκέμβριος 2019, διάρκεια 24 μήνες, Μεταδιδακτορικός υπότροφος: Λεωνίδας Δούκισσας

5. «Olympic Mega Projects, Heritagization, risks and opportunities: Which (urban, environmental, economic, cultural, social) lessons to learn from the study of the Athens Olympics in regards to Paris 2024?», Doctoral Programme under Cotutelle Agreement, University of Cergy – Pontoise (France), Υποτροφία από το Πανεπιστήμιο Cergy-Pontoise, Γαλλία, Έναρξη υποτροφίας Ιούνιος 2019, διάρκεια 36 μήνες, συνεπίβλεψη διδακτορικής διατριβής με Geneviève Zembri, Πανεπιστήμιο Cergy-Pontoise. Διδακτορική υπότροφος: Δήμητρα Σεγγούνη.

Industrial Economics, International Development and Sustainability – an Open Access Journal by MDPI

Μελέτη ΟΟΣΑ για την “Περιφερειακή Πολιτική στην Ελλάδα μετά το 2020”

Αναρτήθηκε η μελέτη του ΟΟΣΑ για την Περιφερειακή Ανάπτυξη στην Ελλάδα. Η μελέτη εκπονήθηκε με ανάθεση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης με τη συμμετοχή Εμπειρογνωμόνων και από την Ελλάδα. Πρόσβαση στη μελέτη μπορείτε να έχετε εδώ.


SIMPLE

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ SIMPLE
Το έργο SIMPLE χρηματοδοτείται από το Erasmus+, πρόγραμμα της Ε.Ε. για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό και αποτελεί μέρος της δράσης Key Action 2:
Συνεργασία μεταξύ οργανισμών και θεσμών. Οι Δράσεις που υποστηρίζονται στο πλαίσιο αυτής της Key Action 2 αναμένεται να συμβάλουν σημαντικά στις προτεραιότητες του προγράμματος και να έχουν θετικά και μακροχρόνια αποτελέσματα στους συμμετέχοντες οργανισμούς. Στοχεύει επίσης στην ανάπτυξη, μεταφορά και/ή εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών σε οργανωτικό, τοπικό, περιφερειακό, εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε συστημικό επίπεδο, αναμένεται να πυροδοτήσουν τον εκσυγχρονισμό και να ενισχύσουν την ανταπόκριση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης και των πολιτικών για τη νεολαία στις κύριες προκλήσεις του σημερινού κόσμου: περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ψηφιακός μετασχηματισμός, απασχόληση, οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη, καθώς και προώθηση των κοινωνικών, συμμετοχικών ικανοτήτων και του διαπολιτισμικού διαλόγου, των δημοκρατικών αξιών και θεμελιωδών δικαιωμάτων, της κοινωνικής ένταξης, της ψυχικής υγείας και ευημερίας, της απαγόρευση των διακρίσεων και της ενεργής συμμετοχής του πολίτη, της κριτικής σκέψης και της παιδεία.

ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ SIMPLE www.thesimpleproject.eu
Το έργο προκύπτει από την παρατήρηση της εκθετικής αύξησης της οικονομικής και κοινωνικής ευαλωτότητας, για την αντιμετώπιση της οποίας εντοπίζει και προτάσσει ως δυνητική λύση τη δημιουργία καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων. Το έργο SIMPLE επιδιώκει να εντοπίσει μονοπάτια βιωσιμότητας, επιχειρηματικά μοντέλα και μεθοδολογίες μέτρησης επιπτώσεων, που λαμβάνουν υπόψη τα ειδικά χαρακτηριστικά των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) και αξιοποιούν καλές επιχειρηματικές πρακτικές σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό, το SIMPLE στοχεύει στον εντοπισμό των σχετικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μιας τέτοιας διαδρομής μετασχηματισμού στο εσωτερικό των ΜΜΕ.
Συγκεκριμένα, το έργο στοχεύει:
1) Στην ανάπτυξη ενός ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ και των αντίστοιχων δεξιοτήτων στρατηγικής, οργανωτικών διαδικασιών, εργαλείων μέτρησης της ανάπτυξης και της συστηματικής υιοθέτησης μιας κοινής αντίληψης και γνώσης (στόχος IO1)
2) Στην προώθηση της ψηφιακής ολοκλήρωσης σε μαθησιακές δραστηριότητες που στοχεύουν στην αύξηση των δεξιοτήτων που ορίζονται στον στόχο IO1 με το συν-σχεδιασμό και την ανάπτυξη ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (στόχος IO2): μέσω ρόλων (SIM-Game), διαδραστικών video κ.ο.κ.
3) Στην ανάπτυξη και τυποποίηση μεθόδων και εργαλείων μέτρησης και διαχείρισης του κοινωνικού αντικτύπου στοχευμένων ΜΜΕ, σε αντιστοιχία με τους σχεδιασμένους στόχους κοινωνικής καινοτομίας, για την υιοθέτηση ενός ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΝΤΘΚΤΥΠΟΥ (στόχος IO3)
4) Στην επιμόρφωση 24 εκπαιδευτών και συμβούλων από τους εταίρους του έργου, μέσω της συμμετοχής τους σε δύο διακρατικές κινητικότητες, ώστε:
– να αποκτήσουν τις μεθοδολογικές αναφορές ενός ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ για την ανάπτυξη περιεχομένου ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων θα υλοποιηθεί με την παραγωγή διαδραστικών βίντεο κατάρτισης και ΜΑΘΗΣΗΣ μέσω ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
– να εφαρμόσουν το λειτουργικό σχέδιο για την καθοδήγηση των στοχευόμενων ΜΜΕ στην αποτίμηση του κοινωνικού αντικτύπου τους και για την καθοδήγηση των εκπαιδευόμενων στην εφαρμογή του σε εταιρείες-στόχου.